Hello! :)

Eftersom jag nu har fixat internetet från mobilen till datorn så kan jag äntligen börja blogga igen!

Som många redan vet, så jobbar jag hos Daniel Sundin och Katie Brumton i Fjärdhundra. Har jobbat här sen i början på september. Trivs verkligen bra här!

Det är mycket som hänt sen sist jag bloggade.

Här i fjärdhundra händer det saker hela tiden. Kan ju ta och berätta lite om några saker som hänt!

Ibörjan när jag kom hit fick jag prova en häst här Hind från Stenholmen, as fint sto! Helt sjukt vilka rörelser den hästen har!

Sen fick jag även prova en häst som heter Demantur frá Dalsmynni, som va till salu här. WOW vilken häst, alltså det är nog bland det häfftigaste jag ridit! Och nu äger jag själv lilla Demantur och han är helt underbar, har tävlat våran första tävling tillsammans och blev Aklassade på en gång med poängen 5.73 i fyrgång och 6.10 i tölt! Min älskade häst! <3

Fick lektioner på Frami varje gång jag red honom, och han har blivit super fin. Han ska nu säljas!  

Rider en 3 årig hingst Gjafar, seg som bara den, så honom är det bara gasen i botten på. Men nu har han blivit super duktig och har börjat tölta och flytta för skänkeln!

Har även testat Ylur 11 årig hingst med en man som är helt otrolig, shit alltså, sjukt maffig häst! Han är också till salu, och har blivit islandsmästare! Drömhäst! Synd att man inte har så mycket pengar bara!

Rider ibland Yngvi från Åleby också, super fin häst! Tränar bara han i paddocken på att bli mjuk och fin!

Har också ramlat av lilla Giedon tror jag han stavas, haha klumpis Alex! Också super fin häst! Bara 6 år och hingst, är katies häst och även han är tillsalu.

Senaste veckan har jag ridit en häst som heter Vilja född 2004,  vi håller på att rider in henne och hon ska ev. visas i vår. Hon har också blivit super duktig, töltar massor och flyttar för skänkeln!

Nu till lilla Funi, han töltar på och blir bara bättre och bättre. Även börjat sparka bakut lite, käppisen! <3 Och massor med vilja har han fått. Vill bara springa ;)

När jag varit hemma i Eskilstuna så har det blivit en del festande och det är välbehövligt när man jobbar hela tiden!  =)

Frami åkte hem förra veckan då Katie och Daniel köpt gård i Hässleholm och jag ska flytta ner dit, så då får bara två hästar åka med ner dit. Så får vi se hur länge jag jobbar där.


Kommer inte hem till Eskilstuna förens den typ 20 december eller nått sånt.

Just nu är jag helt själv på gården i fjärdhundra, daniel och katie flyttade idag. Så lägenheten är helt tom förutom mina saker. Så på tisdag flyttar jag och hästarna!

Dom senaste dagarna har Eveline och Robin varit här och käkat och vi även hos dom, trevligt! Och sen packat det mesta. Har mest varit jag som ridit också, då daniel och katie packat mycket!

Förlåt för det röriga inlägget, blir bättre från och med imorgon.

Nu ska jag sova, Puss och godnatt! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0