Puuuh vilken dag!

Började med att rida Funi i paddocken, gick super bra! Han är såååå dukig!
Sen tog jag och red ut på Vilja, lite tittig oså men hon var ändå super duktig också.

Longerade sen två hästar. Ut med dunkar med vatten till nästan alla.. För höet är så torrt så dom dricker maaaaassa vatten, och då menar jag verkligen massa, fyllt på säkert fyra 20 liters dunkar till varje häst på två dagar.. Helt sjukt.
Gav dom lunch hö!

In åt lite lunch, sen ut igen.. Fylla på mer vatten. Tömma en box. Packa i ordning alla saker i stallet. Ta in anna som sover inne i natt och borsta dom och sätta på täcken.
Ta bort vatten i från hagarna där ingen sover. Ställa alla hästar i rätt hage nu under natten.
Ge stona som går ute hela tiden hö. Ge alla ute hö. Ge dom inne Hö. fixa hö till imorgon!

Imorgon ska jag upp vid fyra för att gå ut och ge dom lite hö innan, lastbilen är här vid halv sex. Vet inte när mamma kommer, kanske i natt någon gång, eller imorgon.

Får se när mamma, jag, Demantur,Funi, Fiona, Nelly,Cookie och Kiara åker imorgon, har en del boxar att tömma sen städa iordning lite här hemma, och packa in allt i våran lilla lastbil.. Shit.

Hoppas ni fatta någonting utav mitt röriga lilla inlägg.. Haha.

Uppdaterar mer imorgon då jag bor i skåne, SHIIIT, JAG FLYTTAR TILL SKÅNE? HALLÅ TILL SKÅNE? FATTAR NI? NEJ DET GÖR INTE JAG I ALLA FALL :D


PUSS PÅ ER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0