Eftersom den andra bloggen inte fungerar så bloggar jag nu igen på min egna!! :D

Förra  helgen var jag och tävlade stormurs regionala sm-kval. Var väldigt nervös, första gången jag tävlar en sån här tävling och inte äns haft Frami i ett halvår, kan ni förstå vilken underbar häst det är jag har då?!

Red tölten först, gick jätte bra och fick till steglängdsökningarna och när det ska vara kort på sidorna väldigt bra tycker jag (han brukar vara väldigt stark på kortsidorna), men funkade bra. Men sen när det var ökade så kom jag och en tjej upp brevid varandra och han vart väldigt stark och trodde han skulle galoppera.. hmm, han rollade mestadels. Men fick ändå poängen 4.83 och var väldigt nöjd med det! Kom på en 6:e plats!!

Sen i fyrgången så värmde vi upp lite väl länge, eller blev ståendes väldigt länge för programmet var försenat eller nått.. Men gick väldigt bra i fyrgången och han lyssnade och gjorde precis som han skulle. Men drev på honom för mycket i galoppen tydligen, så från två dommare fick jag ok tempo och från tre att det gick för fort. Men nu har jag testat det iaf, och nu ska vi hålla oss till det lite lugnare! Där slutade vi på en 4:de plats med poängen 5.10!

Äntligen fick jag min röda rosett ;) hihih! Och är väldigt nöjd över helgen, poängen tycker jag dom var lite snåla med, men det var dom åt alla. Tror det bara var två ungdommar som Aklassade sig på hela dagen, lite tråkigt. Men sånt är livet!


Måste också säga att jag har världens bästa tränare!!! Bryr sig och allt, verkligen så glad att jag har dom som tränare. Skulle verkligen inte byta ut dom till några andra!


Idag var jag i alla fall över och red med Erika, Ida och Jessica. Red ner till vattnet och badade, så mysigt! Tyckte Frami skulle få tänka på lite annat än träning och tävling hela tiden. Han förtjänar det, trodde aldrig att han skulle ta mig så långt som jag redan kommit!! Från att bara tävla lätt klass till att placera mig i öppna! Jag är såååå glad!!!

Frami när jag var och tittade på honom den 21 november!


Några dagar efter jag fick hem honom! Den 12 december! Tölt!


trav!



Frami för ca 3 veckor sedan!


Frami i tölt!


Frami i trav!


Fortfarande har vi en heeeel del att jobba på!! Men tycker ändå vi kommit ganska långt på den här tiden. Jag älskar min häst! <3

/ Alex

Kommentarer
Postat av: Jocke

FAAN!!!! vilka nice bilder på galoppen ..... de måste ha vart en mästerfotograf med systemkamera!!!

;)

2011-05-23 @ 19:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0