Skum tjej?!

Igår så var det en tjej i stallet som egentligen skulle ha flyttat hit. Hon skulle från början ha en valack som skulle stå här(eftersom vi bara tar imot valacker).
Men när jag är i stallet så säger hon att hon ska få ett sto?!?! och det går ju inte. När mamma kommer hem så säger jag det till henne och hon blir helt paff. Liksom varför inte fråga oss från början då om det går bra? men nej, så då säger hon att valacken hon skulle ha inte var vaccinerad till mig, och till mamma sa hon att den inte gick igenom besiktningen.

Sen ringer mamma henne och säger att vi inte kan ta hit ett sto för det skapar så mycket problem, för med mitt sto så har vi löst det, men dom kan inte gå fler i den hagen.
Men då började tjejen typ gråta?! och frågade om vi inte kunde lösa det på nått sätt. Mamma sa att det går inte, men hon kan väl stå här tills du hittar ett annat ställe till henne.

När mamma och jag sen åker bil, då smsar hon och säger att valacken ska komma imorgon(alltså idag). Och mamma frågade men hur gör du med stoet då? Nej men den skiter jag i svarade hon. Och hon smsar att hon skulle komma mellan 12-16. Och allt vart ju löst.

På kvällen vid åtta ungefär så smsar hon och säger att hon fått en plats på dressyr center. Då skulle hon tydligen ha stoet igen?! Och vill ha tillbaka sina pengar och grejer så om vi kunde komma och lämna det. Men sen efter två minuter igen så skickar hon ett till smsa om att hon kommer och hämtar sakerna.

Så hon fick tillbaka allt(så vi slipper allt tjabbel) och sen åkte hon bara.

Någon timma senare smsar hon till mamma och frågar om någon vill köpa ett busskort som gäller från stan till Örsta? finns det äns?! haha! Sen börjar hon skylla på mamma om att hon ska betala det och hejohå.

Orkar inte med människor som håller på sådär! Hoppas hon slutar bara haha.

Nog med det. Idag ska jag inte göra så mkt, mamma och jag ska och kolla hästtävlingar idag är massor som tävlar så ska väl och heja lite på dom! Sen hem och fixa stallet så det blir klart för den Fala från Fredrikssberg som kommer imorgon :D yyeeey! Då har jag någon att rida igen ;) ska även försöka sitta lite på Funi idag.

Om det är någon som vet någon som vill bli medryttare/halv/helfodervärd så säg till!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0