Hm..

Igår när mamma kom hem från jobbet så började hon elda i köket.
Sen slocknade det, och den var full av ved men elden tog sig inte!

Sen åkte mamma och jag till affären och var hemma en stud och åt osv. Mamma går sen ner till stallet, och jag går och tittar på film. Sen hör jag bara helt plötsligt hur det börjar smattra ute i köket.. Tänkte aha har mamma kommit in och jag inte hört. Jaja!
Sen hör jag hur dörren nere öppnas, tänkte inte så mycket mer på det.

Då kommer mamma in till mig och bara:
M- "Alex, har du startat elden? "
A- "Haha va nej? Det är väl du som gjort. "
M- "Va, nej jag har inte startat den. Då måste det vara att det var pytte lite aska i som satte i gång det."

Men det konsiga var att det har aldrig hänt tidigare, och det hade ju knappt brunnit innan. För att elden startar 4 timmar senare känns lite konsigt..  så jag tror det var mormor som var här och spökade och tyckte vi hade väldigt kallt inne så hon satte på elden åt oss.

Kan ju alltid hoppas att det var så iaf ;)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0